Síkbeli mintaszerkesztés

A lábbelik altrészmintáinak megszerkesztése a síkbaterített kaptafa falületre (azaz 2D-ben a hagyományos módszerrel elkészített kaptafakópiára) és továbbítása sablonkivágóhoz vagy [fél]automatikus szabászgéphez. A programcsomag két fő modulból (valójában két különálló) programot tartalmaz:

  • Shoemaster® Classic: alapminta vagy alkatrészek digitalizálása, azok korrigálása, alkatrészminták létrehozása síkban (2D) és azok egyszerű sorozatkifejtése (gradírozása).
  • Shoemaster® Interface: megszerkesztett alkatrészminták kinyomtatását vagy – többnyire papírkartonból – való kivágását vezérlő program. (Megjegyzés: a Shoemaster® Classic és Shoemaster® Power programokkal együtt szállítják.)

Shoemaster® Classic

A program a hagyományos síkbeli (2D) kaptafa[kópia] és talpbélésminta utáni felsőrész, [köz]bélés, belső és alsó alkatrészek mintáinak szerkesztési módszereit alkalmazza párbeszédes (interaktív) üzemmódban. A kiindulás a kaptafakópia vagy a hagyományosan megszerkesztett alapminta, melyek kontúrjait és/vagy vonalait rajzdigitalizálóval visznek be. A képernyőn megjelenő vonalak korrigálását, új modellvonala felvételét egér segítségével a felhasználó (technikai modellőr) végzi. A program egy sor funkciót kínál a modellvonalak korrigálására, új vonalak szabadkézi, párhuzamos (pl. varrások) vagy tükrözéses (pl. belső-külső oldal) megszerkesztéséhez, a vonalak simításához. A modellvonalak kijelölésével definiálhatók az egyes alkatrészek, majd megadhatók a szükséges ráhagyások (pl. szélbehajtáshoz, széttűzéshez, alálapoláshoz), a [vonalas, becsípése, beszúrásos stb.] jelölések és a program generálja a szabásminták kerületének és területének (tiszta felületének) értékeit. A programmal elkészíthetők a megszerkesztett alkatrész és más (pl. szélbehajtó, összeállító) minták sorozatkifejtése (gradírozása) bármely nagyság- és bőségszámozási rendszerben. A minták feliratozhatók (pl. modellszám, alkatrésznév, nagyság/bőség, szélmegmunkálás). A létrehozott modell és alkatrészei átvihetők más kaptafákra (pontosabban azok bedigitalizált kópiájára). Végül a minták adatai elektronikus formában továbbíthatók [fél]automatikus szabászgépekhez, illetve – a program részét képező Shoemaster® Interface modullal – a minták kinyomtathatóak vagy alkalmas sablonkivágó géppel kivághatóak. (Megjegyzés: A minták digitális adatai/fájljai használhatók szerszámok – pl. kiütőkések – megrendeléséhez, illetve kooperációban történő gyártásokban.)


Shoemaster® Interface

A Shoemaster® Classic (és a Shoemaster® Power) program velejárójaként fogadja a megszerkesztett és [esetleg] gradírozott mintákat (azok digitális fájlját) és elrendezi – automatikusan és manuálisan után-igazíthatóan – azokat a papír/karton lapok felületén.   Innen kinyomtathatók, illetve csatolt sablonkivágó gépen kiszabja (szükség esetén feliratozza) a mintákat.