A Shoemaster® Creative programmal lábbelik felsőrészének, bélésének, talpának és sarkának esztétikai kialakítása a [digitalizált] kaptafára (képére) rajzolással. A felrajzolt/tervezett modell képe minden oldalról megtekinthető és módosítható (rajzolható, színezhető, textúrázható, árnyékolható), a képen díszítések, varrások alkalmazhatók. A kialakított – modellről (tetszőleges nézetekben) színes fényképhű képek nyomtathatók vagy elektronikus úton továbbíthatók (pl. vevőkhöz, nyomdába, honlapra).
Tervezői modellrajzok valósággá válnak
Síkban elkészített (2D) modellrajzoknak vagy [minta]cipőkről készített fényképeknek a kaptafa felületére vetítése és ottani rögzítése.
Modellrajzok valóságos gyártmánykoncepcióra váltása.
Digitális illusztráció
Megfelelő eszköz (pl. rajzdigitalizáló, érintőképernyő) használatával a modellrajz (vázlat) a kreatív koncepció továbbfejleszthető.
Modellrajzok importálása
Különféle/preferált grafikai technikával készült modellrajzokat lehet importálni a programba. Ezekből lehet egészen realisztikus virtuális térbeli (3D) mintacipő képeket készíteni.
3D modell koncepció
A lábbeli modell konstrukciójának kidolgozása (2D és 3D), amit a mintaszerkesztő programban alkatrészmintákká lehet alakítani.
Virtuális mintacípők
Kollekcióépítés különböző anyagokkal, színekkel, díszítésekkel.